Hej från balkongen

Hej,

Det var så länge sedan jag skrev. Just nu ligger jag på balkongen och är väldigt glad över att den äntligen är i ordning för första gången på flera år. Nu kan jag äntligen ligga ner här ute på en stor soffa. För mig är det inte till någon glädje att sitta på stolar utan det här blev perfekt. Nu kan jag ligga på den när jag är själv och sitta i den en liten stund om jag har besök. Jag har två fina träd och en lavendel. Tänk att man kan bli så lycklig av en liten balkong.

Med ryggen är det hyfsat. Jag konstaterar att jag fortfarande har ont varje dag, men att jag kan göra det mesta som jag vill göra. Jag har jobbat heltid i över ett år, vilket jag känner mig glad, stolt och nästan chockad över. Jag förstår knappt hur jag har klarat det men jag har gjort det. Nu har jag semester ett par dagar till innan det är dags att återgå till verkligheten.

Jag känner mig aktiv, i alla fall för att vara jag. Jag cyklar och går mycket. Den här månaden har jag inte köpt något SL-kort utan cyklar dit jag ska ta mig. Däremot blir träning-träning inte av så ofta. Något tar emot. Sist jag satte foten på ett gym är för fem veckor sedan. Jag vet att det inte är bra för mig och jag tror att min förbättring till en betydande del beror på just träning. Antingen får jag göra en överenskommelse med mig själv om att gå på 2 pass i veckan, ett pilatespass och ett vattengympapass, eller så får jag gå till sjukgymnast för att få motivationen tillbaka till egen träning. Jag vill inte hålla på så här i längden känner jag. Jag behöver inte alls träna ofta eller mycket eller hårt, men 2 gånger lätt träning i veckan tycker jag faktiskt att jag kan ge mig själv. Som jag läste på en annan blogg, vissa saker får man göra oavsett om det är kul eller inte. Exempelvis träning eller att borsta tänderna. Träningen är för mig verkligen en vana, när jag är mitt uppe i det så gör jag det nästan av bara farten  men det är lätt att falla ur och sluta.

En helt annan grej som jag vill tipsa om är appen Book beat! Där kan man lyssna på ljudböcker gratis i en månad med koden fredagspodden. Superbra. Jag glömmer ständigt hur mycket ”fyllning” det finns i bra böcker som man kan addera till sitt eget liv.

Kram från E ❤

Kommentera

