Lugnet

I helgen njuter jag av lugnet. I morse vaknade jag långsamt, låg kvar i sängen och kände mig verkligen tacksam över helg med två dagars vila. De två senaste veckorna på jobbet har varit jättestressiga med många och korta deadlines. I fredags fick jag ingen lunchrast och det blev lite droppen, så på eftermiddagen sade jag ifrån att jag behöver bli bortplockad från ett projekt. Trots det är det fortfarande mycket att göra under maj, men det känns inte ouppnåeligt i alla fall. Ursch,  jag får ont i nacken av att tänka på det…

Det har varit en himla bra dag idag. Som sagt sov jag ut i morse, fick frukost på sängen, sedan städade vi och därefter gick jag på en promenad. Efter det gick vi och fikade på ett café i solen. Sedan åkte vi och handlade lite saker till hemmet i ett köpcentrum. Ikväll åt hamburgare och tittade på en Beck-film. Snart är det dags att sova. Det är så skönt med en lugn helg och jag känner hur jag repareras och därmed också klarar stressen och pressen i veckorna.

>Denna<har jag gjort ett par gånger i veckan. Man blåser in sin oro/sitt obehag in i en blå balong som sedan seglar iväg.

Kram ❤

 

 

 

2 reaktioner på ”Lugnet

Kommentera

