Hej, det var länge sedan!

Hej!

Det var länge sedan jag skrev av mig lite, men idag kändes det som att det var dags.

Hur mår jag och vad gör jag just nu?

Jag mår helt okej nu för tiden. Psyket är hundra gånger eller nej men i alla fall 10 ggr bättre än i höstas. Kroppsligt är det också helt okej. Visst, jag har ont i ryggen/benet varje dag men jag får ihop en hyfsad vardag med jobb och några roliga saker att göra då och då. Jag är faktiskt ganska stolt över att jag får ihop det, för det är inte något som bara går av sig självt. På ett sätt, hur självgott det nu än på låta, så tycker jag att jag gör det jäkligt bra som får jobbet att funka. Ryggen har hittills under dessa månader inte påverkar något resultat på jobbet eller inneburit någon frånvaro. Hittills har jag noll sjukdagar. Anledningen till att jag är stolt över det är för att det inte är enkelt, det är inget som har skett av sig själv utan jag har verkligen gjort mitt yttersta. Samtidigt lever jag inte för jobbet, som många tokstollar verkar göra. Jag jobbar för att leva.

Jag har inte varit så mycket på gymmet det senaste. Den här veckan en gång och veckan innan dess noll gånger och veckan innan dess minns jag inte men säkert noll då också. Anledningen till det är att jag tycker det är så mycket trevligare att promenera ute i luften och ljuset och sedan så har jag nästan varje dag gjort lite mjuk yoga/streching här hemma och intalar mig själv att det är träning. Jag misstänker dock att kroppen behöver styrketräning… Planen är att komma i gång lite smått och kanske köra 1-2 ggr i veckan i alla fall. Denna vecka ska det bli en gång till. Jag hade tänkt åka idag, men så såg jag hur solen lyste och gick ut och gick istället.

Förutom att träna lite mer försöker jag även att äta lite hälsosammare. Jag har släppt på tyglarna helt och ätit massa socker och skräpmat/färdigmat samt druckit en större mängd alkohol 4 lördagar i rad. Inte denna helg, men helgerna innan dess. Det gör mig trött och lat och att jag känner mig plufsig. Det har helt klart också påverkat att jag inte har haft så stor lust att besöka gymmet. När jag dricker alkohol och även förlorar massa sömn i samband med det blir jag förstörd inte bara dagen efter utan det hänger i typ 4 dagar.

Så vissa saker har det varit si så där med men något som går bra och som jag har lite flyt med är meditationen! Jag kör någonting i princip varje dag och nu har jag faktiskt fått upp lusten för det och blir sugen på det. Det trodde jag aldrig, för hittills har det känts tråkigt och omständigt. Det är yoga/stretchningen har nog hjälpt min spända nacke och det är ovärdeligt. Just den där spända nacken kan jag verkligen lida av.

3 reaktioner på ”Hej, det var länge sedan!

  1. Vad roligt att det går rätt bra för dig! Det där med meditation och avslappning måste jag bli bättre på… det går bra när jag är på rehaben men hemma är det ssvårt. Har anmält mig till Basal kroppsterapi som ska starta här i stan om ett par veckor, det kan nog va bra!
    Kram Sara!

    Liked by 1 person

    1. Hej! Tack snälla. Hur mår du? Jaa jag tror det är väldigt hjälpsamt i längden, men man måste få in vanan så att det inte känns jobbigt. Vad bra! Berätta jättegärna hur det är 🙂 Kram!!

      Gilla

Kommentera

