Dålig dag

Precis när man säger att saker och ting går bra brukar det konstigt nog vända. Innan gårdagen tyckte jag att mitt egna ”antistress-arbete” gick ganska bra, men igår gick allt åt helvete.

Ingen frukost, en halvtimmas stressig lunch, en inslängd praktikant vid min sida som jag inte kände jag tog hand om på bästa sätt (visste inte att hen skulle komma), ingen paus på hela dagen och så massa stress över en sak som strular och som helst skulle löst sig igår men inte gjorde det. Dessutom kände jag mig överkörd på ett möte och jag känner mig fortfarande riktigt ledsen över det. Jag kände mig riktigt idiotförklarad. Framöver ska jag försöka att umgås så lite med dessa personer som möjligt på jobbet. Jag mår verkligen inte bra av dem. De är stressiga, pressiga och perfektionister. Jag som trodde jag var lite åt perfektionisthållet, men tydligen absolut inte. I jämförelse med dem känner jag mig som en slarver och de kan hitta miljontals fel i mitt arbete. Ofta handlar det om att en ruta ligger för långt åt sidan i en presentation eller att jag har gjort en dålig formulering. Kanske skrev jag längre mening än vad som hade behövts. Förkastligt eller hur?

Idag vaknade jag lite efter fyra och har fortfarande inte somnat om utan bara legat och varit ledsen. Det känns inte som att folk omkring mig respekterar mig.

Det bästa är dock att jag har väldigt många fler chanser på mig att få till en bra jobbdag. Så idag blir det ett nytt försök:

  • Avslappningsövning
  • Frukost
  • Jobba 7-16
  • Ställa mobilen på 9,30 och 13,30 för att ta små pauser
  • En hel timmes lunch kl 11
  • Jobba i lugn och ro med lugn musik i öronen

 

Hoppas du får en bra dag!

Kommentera

