Livsyoga

Hej!

Jag känner mig himla glad för jag mår ganska bra just nu. Jag jobbar mycket med att hantera stress och märker skillnad. Nacken gör mindre ont, det är roligare på jobbet och jag blir en nöjdare och behagligare människa. Det är inte lätt, men värt det eftersom stress verkligen förgör en.

Som ett led i mitt hantera stress-projekt har jag börjar gå på ett yogapass som heter Livsyoga. Jag har varit där 3 veckor i rad och tycker verkligen om det. Livsyogan är inte så fysisk så det går bra att träna efteråt och sedan mår man som en prinsessa. Den skiljer sig lite från vanlig ”gym-yoga” bland annat eftersom den innehåller mantran (ex klassikern ohm och sat nam) och olika andningstekniker. Fokuset är mer på sinne än kropp och varje pass har ett särskilt syfte. Sist var passet utformat för att balansera nervsystemet. Exempelvis stretchade vi livsnerven och fick lära oss eldandning. Om man tror på sådant eller inte är väl upp till en själv, men jag tycker det adderar lite extra krydda. Bland annat dessa övningar ingick.

Sov gott!

 

 

Kommentera

