Bra pass 

Hej!

Igår hade jag ett riktigt bra pass på gymmet. Först tränade jag rehab-övningar och sedan lite maskiner. Superskönt att kunna känna mig nöjd när jag gick där ifrån. Vädret ute hämmar mitt promenerade så jag är i lite större behov av att åka till gymmet. Idag ska jag åka och simma, tänkte jag. Det är bara det att jag tycker det tar sådan tid. 40 min resa dit och hem, sen simma i någon timme, sen duscha. 

Mitt mindfullness-ande går dåligt. Jag har inte gjort min uppgift som jag fick av psykologen sist, Mindfullness 20 min per dag samt skriva en utvärdering efter varje gång. Jag har gjort det 1,5 ggr. Däremot håller jag på och trappa upp min ångestmedicin. Från 5 till 10 mg på en vecka. I morgon ska jag träffa en psykiater och prata mer om medicinering. 

Så tillslut en liten positiv grej. Jag klarar ganska mycket nu om man tänker efter. Jag jobbar heltid och får jag bara ligga och vila emellan klarar jag faktiskt att göra någonting efteråt. Ex förra veckan var jag på jobbet hela dagen, mötte upp en kompis efteråt och gick hem och la oss i hennes säng ett par timmar för att sedan gå till en bar på kvällen. Det är roligt att se det fungerar, även om det inte sker särskilt ofta. Dessutom går det bra att först jobba en hel dag och sedan åka till gymmet. Men visst, vissa dagar slår det över som det gjorde i fredags. Jag hade så ont att jag bara kunde ligga ner och när jag hostade högg det så mycket i ryggen. Upp och ner med andra ord. 

Nu ska jag upp ur sängen för nu har jag ont pga att jag har legat ner för mycket!

Ha en fin söndag.

Kommentera

