Måndagsfunderingar

Hej bloggen, hur mår ni? Jag sitter och väntar på att gå till psykologen kl 8:15. Jag hoppas att det blir ett bra besök. Egentligen skulle jag ha jobbat någon timme hemifrån innan, men lösenordet till datorn strulade och jag kom inte in. Istället sitter jag och väntar på att tiden ska gå och börjar få småont i magen inför att gå tillbaka till jobbet efter en lång ledighet. Jag gruvar mig för stressen och pressen, dels från mig själv och dels från andra. Hur ska jag kunna stålsätta mig mer mot kraven och bara göra en sak i taget i lugn och ro? Det är lätt att slukas upp av stressen, särskilt när jag är känslig och när jag jobbar med personer som är energiska och jobbar snabbt, snabbt och mycket. De vill så mycket. Jag vill också mycket, men jag måste ta hand om mig själv på ett annat sätt än dem märker jag. I dag känns det som att jag inte har någon koll på vad jag ska göra. Vad jag ska börja med, hur jag ska prioritera och strukturera. Jag upplever att jag har massa olika uppgifter med olika uppdragsgivare och alla vill att ha sitt klart fort och först.

I dag tog jag min första antidepressiva tablett. Inte mot depression, men mot ångest. Jag fick dem utskrivna när jag gick på Rehabstället men har inte velat ta dem förrän nu. Nu känner jag att det är dags, för jag orkar inte ha den här skoningslösa ångesten dag in och dag ut. Den värker sönder mitt bröst och får mig att känna mig som den mest elaka, dumma och dåliga människa. Jag undrar varför jag har fått den? Äter jag dåligt? Lever jag dåligt på något sätt? Vad är roten? Dags att gå till psykologen nu…

Vi hörs!

 

 

Kommentera

