Jovars

Det var inte fullt så illa att börja jobba igen. Nu har jag inga semesterdagar förrän april, så det är bara att knega på. Som tur är har jag ledigt på onsdag igen pga att det är Trettondagen.

Nytt år och ny träning är ett koncept som gäller för många. Jag kommer däremot harva kvar på mitt gym med ungefär samma frekvens, 2-3 dagar i veckan. Förra veckan var jag där 2 ggr och sedan minitränade jag i söndags när jag var på Centralbadet. Det blev bara miniträning eftersom jag tappade motivationen. Min kompis som jag var där med är jättevältränad och tränade i 2 timmar med b.la. 40 kgs-stång (!) i både knäböj och marklyft. Det var verkligen inte hennes fel att min motivation försvann utan jag fungerar så. Det har jag alltid gjort. När jag var liten och någon sprang om mig stannade jag istället på fläcken istället för att försöka springa i kapp. Har man inte försökt, har man inte heller misslyckats… En inställning man inte kommer så långt på va?

Hos psykologen idag fick jag en särskild medveten närvaro-övning för oro som jag ska göra varje kväll. Det är ungefär vad jag ska göra nu innan läggdags. Det krävs verkligen disciplin för att få sådana övningar gjorda.

Sov gott ❤

2 reaktioner på ”Jovars

  1. Hej!Vilket händelserikt år du har haft!Tycker det verkar fantastiskt bra att ta hand om sin hälsa som du verkar göra,jag förstår att man inte gör det hela tiden alla dagar men du verkar ha en bra grund där-och framförallt veta vad/vart du vill.
    Kram-jag hoppas det blir ett bra år!

    Liked by 1 person

Kommentera

