2015

Snart är 2015 slut och kommer för mig gå till historien som det snabbaste året någonsin. Nu vill jag blicka framåt och försöka se till att 2016 blir ett riktigt bra år. 2016 vill jag leva långsammare och njuta mera. 2015 prioriterade jag hälsan på ett sätt som jag aldrig tidigare har gjort. Det gör mig lite stolt. Det var inte lätt för mig att hoppa på rehabiliteringen men det var rätt. 2016 vill jag fortsätta förbättra både min fysiska och psykiska hälsa. Jag har mycket att jobba med och det ska bli spännande att se var arbetet leder.

Här har jag snott ett par bloggfrågor från Blondinbella för att summera mitt 2015:

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? Gick en ordentligt rehabilitering för ryggen.

Genomdrev du någon stor förändring? Jag har jobbat med en del mindre förändringar i mitt sätt att leva. Jag lever mer på mina villkor idag än för ett år sedan. Jag är mer rädd om min tid och har mer luft i kalendern för att må bra.

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? Inget direkt.

Vilka länder besökte du? Frankrike och Kroatien.

Bästa köpet? Hm, resan till Frankrike.

Gjorde någonting dig riktigt glad? När jag fick mitt jobb i juni.

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016? Mer harmoni i mitt huvud.

Vad önskar du att du gjort mer? Mer Mindfullness/meditation, läst fler böcker, lärt mig fler saker (ex språk).

Vad önskar du att du gjort mindre? Ägnat mig åt meningslöst oroande.

Favoritprogram på TV? Bachelor.

Bästa boken du läste i år? Jag läser tyvärr sällan böcker så jag svarar en sandig och halvblöt Läckberg-pocket som jag läste på semestern.

Största musikaliska upptäckten? Justin Bieber. 2015 var året då alla blev Belibers 😉

Vad var din största framgång på jobbet 2015? Att jag fick ett jobb inom marknadsföring på ett stort och ”bra” företag som jag inte fått utan hårt slit i skolan först.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Humöret har varit sämre i år än tidigare. Dock bara sista halvan av 2015. Den första var bra.

Vad spenderade du mest pengar på? Mat ute, annars resor och massage skulle jag tro.

Vilken är din största insikt under 2015? Att pengar och prestige/status inte motiverar mig i arbetslivet.

Vad är du peppad för inför nästa år? Jobbet (faktiskt! Vill lära mig mer), lära mig meditera, ev. något ideellt engagemang samt lägga lite extra energi på min relation. Jag tänker inte heller ge upp yogadrömmen. 2017 ska jag vara en yoga- och meditationsmänniska!

2 reaktioner på ”2015

  1. Intressant att läsa och vilka bra frågor! Jag gillar också Bachelor 🙂
    Det är nog jättebra att reflektera lite över året som gått, vad som varit bra och vad man vill göra annorlunda. Jag hoppas 2016 blir ett toppenår för dig, kram!

    Liked by 1 person

Kommentera

