Träning och rapsfält

Min träningsmotivation är så dålig nu. Så här dålig har den inte varit sedan jag började på Rehabstället och kom igång ordentligt med träningen. Åh, det är så tråkigt att det har blivit så tycker jag. I morgon ska jag tvinga mig till gymmet och verkligen försöka att göra rena rehabövningar också. Jag ska nog både träna i gymmet och simma. Simningen får bli lite som belöning för jag älskar verkligen den där varma mysiga poolen. Vardagsmotionen med promenader och cykling har jag hållt igång, för utan det får jag jätteont, och det är ju positivt. Fast jag vet att jag verkligen behöver ordentlig träning också. Hm, jag ska nog sätta ihop en riktigt bra spellista på Spotify för att göra träningspasset lite roligare. Kanske ska klicka hem något träningsplagg… Om någon som läser har något bra knep för att öka motivationen så skriv gärna här under!

Jag känner verkligen att jag får mer ont när jag inte tränar och mitt humör blir inte heller vad det brukar vara. Nu när jag har varit nere ett tag förstår jag att jag trots allt har ett väldigt bra grundhumör.

trc3a4na-eller-inte-trc3a4na

Det har inte varit jul ännu och jag längtar redan efter våren och sommaren. Som jag längtar! Vad härligt det ska bli. Nästa sommar skulle jag vilja ha en riktig Sverige-semester. Sverige på sommaren – finns det något vackrare? Rapsfält är helt klart bland det absolut vackraste jag vet. Hur ska jag härda ut denna mörka årstid? Jo, genom att göra något roligt lite oftare. I går var jag faktiskt på en liten AW på jobbet och efter det åkte jag hem till en kompis, åt god mat och softade i hennes säng. Det var länge sedan jag skrattade så mycket. Hon är så rolig på ett helt sjukt sätt. Jag behöver mer roligt och härligt i livet, inte bara massa måsten och krav. Nu ska jag bli en ja-säger till livet, hehe 🙂

Kram!

 

Kommentera

