Axplock

Hej!

Det blir ett litet inlägg innan läggdags.

Snart har jag jobbat i fem månader på mitt jobb. Vilken jävla utmaning det är på alla sätt och vis. Det har inte gått en enda dag då jag har kunnat luta mig tillbaka och känna att jag har läget under kontroll. Det är inte alls särskilt bekvämt och det är en ständig prövning att fortfarande göra helt nya saker varje dag. Ingenting går enkelt och smidigt och det är stundtals väldigt frustrerande, men jag förstår också att det är där i som utvecklingen ligger. Utanför den berömda bekämlighetszonen. Vilket totalt lappkast det var för mig att först gå på rehabiliteringen och vara deltidssjukskriven och sedan pang ut på arbetsmarknaden och på ett helt nytt jobb där ryggen inte riktigt räknas och där jag förväntas prestera hela tiden. Jag vet inte vad jag vill säga med detta, men jag behöver nog bara reflektera lite över vad jag gör och vad som händer. Allt går i ett så man hinner knappt tänka. Jag känner bara att trycket är lite väl hårt på mig stundtals.

I dag har jag tränat ett pass på gymmet på jobbet och jag kände mig i ganska OK form, men oj vad jag gillar rehabgymmet som jag annars går på mycket mer. Jag gillar inte att träna bland vanligt folk har jag kommit fram till! Jag känner mig bara så märklig med mina bollar och gummiband och inte ens hälften så cool som alla andra… Det är dumt att jag jämför mig själv ganska mycket med andra. Det vet man ju att man ska låta bli.

I går var jag hos min nya psykolog.  Nu har jag gått 3 ggr och nu är vi klara med själva utredningen och de har erbjudit mig att gå där och få behandling/terapi 1 gång i veckan framöver. Psykologen sa att hon trodde att det fanns mycket som de kunde hjälpa mig med och det lät så hoppfullt. Vi kommer prata om den generaliserade ångesten (GAD) som jag har och om min livssituation och mina livsprioriteringar. Jag ser så mycket framemot att bli klokare på mig själv och lära mig leva mer harmoniskt och själv-vänligt.

Sov gott!

Kommentera

