Stresshantering 

Hur gör man för att inte stressa upp sig? Hur gör man för att kunna notera att man har massor som ska göras men ändå ta en sak i taget och beta av metodiskt i normal takt? Snälla någon ge mig ett tips! Jag stressar upp mig som fan på jobbet. Jag klarar liksom inte av att ha en lång att-göra-lista och det är jättejobbigt. Så är det privat också, jag kan inte skjuta upp saker utan allt måste fixas o lösas NU. Vad är det för fel på mig och hur gör man för att bli lite mer manana? Fy vad jag mår psykiskt och fysiskt dåligt att stress. Ryggont, nackont, ischias, halsbränna. 

En sak har jag i alla fall gjort rätt idag. På vägen hem från jobbet stannade jag till vid ett stall och gick in och klappade hästarna. Underbara hästöron och mular. Det är inte mycket som får mig att må så bra som att umgås med djur.  Stall har dessutom en särskild effekt på mig eftersom det doftar så mycket gamla härliga minnen. Lukten av häst och  ensilage påminner mig om  alla somrar på ridläger, min gamla foderhäst som jag älskade så mycket, den där hopptävlingen som gick så bra etc. Det var en problemfri tid i mitt liv då jag verkligen gjorde mycket av sådant som jag tyckte om. Inte så mycket stress och inte så många måsten. Undrar om någon sådan period återkommer? Pensionen… 

Kommentera

