Måndag

Jag älskar verkligen att röra mig. Rörelse är medicin för mig. Mjuk rörelse ❤ Så himla härligt. Jag var och simmade i kväll och det är verkligen som massage för kroppen. Mina axlar och min bröstrygg mår så bra av det efter en lång dag framför datorn. Det finns två saker som är döden för min rygg och det är sittande och avsaknad av rörelse. Jag måste verkligen ta hand om mig själv som en liten, liten baby för att må hyfsat. Haha, det är sant.

I dag var jag hos psykologen. Jag ska börja gå regelbundet och håller nu på att göra några utredningar, vilket kommer ta ca 3 gånger. Det känns kul och bra att investera i mig själv och jag ser fram emot att börja ”arbetet”. Jag gissar på att det kan bli en del hemuppgifter osv. Främst kommer vi nog prata om mina ångestproblem, men kanske kommer det bli lite prat om ryggen också. Jag gillade verkligen psykologen och tror det kan bli bra. Hon kändes väldigt insatt, kunnig och empatisk trots att hon var rätt ung. Eller trots ska jag väl inte säga. Jag tycker bara det är lite märkligt att nu förtiden när jag går till läkaren, psykologen, tandläkaren eller vad det nu kan vara kan jag mötas av en jämngammal. Det har skett ett par gånger nu den senaste tiden och jag blir alltid lite förundrad. Förundrad och imponerad.

I veckan har jag en del inplanerat som inte är så ryggvänligt. Det känns lite ostabilt. I morgon kväll ska jag på middag, på fredagkväll ska jag på min kompis invigning av hennes nya salong och i helgen ska jag hjälpa min pojkväns syster att flytta. Nåja, jag ska nog mest hänga bredvid men det är ju nog så jobbigt! Vi får se hur det går. Jag ska även vara hundvakt åt den lilla franska bulldogen som jag är extramatte åt ❤ Det ska bli så kul och mysigt och det är i alla fall väldigt ryggvänligt. Promenera och mysa i soffan passar både mig och vovven.

Ha en fin kväll!

Kommentera

