Dagdröm

Åh vad jag längtar efter att bara få ligga hemma en dag. I min mjuka säng. Dricka varm choklad. Gå ut en liten sväng och promenera i kylan i min varma jacka. Gå hem och lägga sig under täcket igen. Kanske ta en tupplur.

I stället måste jag upp tidigt, komma hem sent och däremellan vara på hugget, jobba hårt, vara trevlig, intresserad, engagerad, leverera. Komma runt min jävla smärta. Låtsas som att den inte finns. Det är inte vad jag är sugen på nu. Jag vill göra ingenting. Det märks att jag inte tog det så där härligt lugnt och skönt i helgen som jag brukar och bara gjorde det jag ville. Då blir jag såhär. Annars kan det vara kul att det blir måndag, man träffar folk, gör saker, koncentrerar sig etc. Nu vill jag bara ligga inne under täcket. Eller så börjar jag dagdrömma om långa resor till varmare breddgrader. Blir less på ekorrhjulet osv. Tänk att få besöka Pig Island, hur underbart? En av mina drömresor går helt klart dit.

0M0A8962-EditFoto: Angelica Blick 

Nu måste jag kuta hemifrån. Carpe diem gott folk (brööl….)

Kommentera

