Tack, tack, tack

Jag måste bara få berätta att jag är inne i ett bra ryggflow. Kanske bäst hittills. Sånt här är så farligt att säga men jag gör det ändå. I torsdags, fredags och idag har jag inte varit fallfärdig efter jobbet utan har kunnat vara igång efteråt. Det känns så fantastiskt för är det något som man verkligen inte tar förgivet som ryggskadad så är det att kunna jobba och kunna göra någonting mer samma dag. Att kunna jobba överhuvudtaget. Ofta får man välja bland sina aktiviteter, välja en, planera noga, prioritera osv. I torsdags kunde jag gå ut och äta med en kompis efter jobbet (visst, vi hade ståbord men ändå) och på fredag när jobbveckan var över var jag inte alls helt död (psykiskt och fysiskt) som jag brukar vara på fredagar. Jag tänkte verkligen på hur konstigt det kändes att inte ha sådär ont som vanligt. Jättemärkligt men naturligtvis alldeles, alldeles underbart. Extra konstigt var det med tanke på att jag dessutom hade varit ute kvällen innan. I dag har jag cyklat till jobbet, jobbat, cyklat till stan, tränat och cyklat hem igen. Totalt över 2 mil på cykeln. Jag hoppas verkligen inte att jag gick för hårt ut nu… Hmm, jag undrar vad jag har gjort för att må så här bra i ryggen/benet. Självklart känner jag av det hela tiden men att ”känna av” något och ha smärta är två väldigt skilda saker. Tack för detta. Låt detta hålla i sig. Om det är träningens förtjänst är det ju helt otroligt. Nej nu ska jag inte dra i för stora växlar. I morgon kan allt vara över. Hur som är jag otroligt, otroligt tacksam.

What is this emoji?

Sov gott ❤

Kommentera

