Härliga helg

Underbara lördag. Vad jag njuter av helgerna. Veckan har varit bra och ryggen har varit extra tillåtande mot mig. Exempelvis kunde jag laga mat efter att jag kom hem efter jobbet igår. På en fredag till och med. Jag kunde laga mat i normalt tempo utan att ha målet att göra det så snabbt som möjligt så att jag kunde slänga mig på sängen sen. Så himla skönt. Och jag har inte tagit en enda Tramadol i veckan. Kanske har det att göra med att jag inte åker till gymmet så ofta, vilket gör att jag har kraft kvar till annat. Sedan har jag väl inte riktigt jobbat alla mina timmar i veckan, så jag får ta igen lite nu i eftermiddag och ta fram datorn.

Pilatespasset i torsdags var bra och det kändes bättre och roligare än första gången jag gick på. Vi tränade med gummiband under hela passet, vilket gjorde det lite effektivare, och det känns verkligen som rehabträning i gruppträningsformat. Nyttigt för insidan av kroppen och tack vare gummibandet fick även lite yttre muskler träning.

Nu ska jag upp ur sängen, fixa lite hemma och sen åka till gymmet.

Kram!

Kommentera

