Mår ganska bra

Just nu känns livet bra. Det känns som jag har medvind, trots de saker som jag kämpar med. Det känns så just nu i alla fall. Jag känner mig inte så mycket Rygg längre. Kanske är det för att jobbet tar upp en större del av mitt liv så att inte lika stor del av det blir kvar till Ryggen. Men visst, jag tänker på och anpassar livet mycket efter den. Jag tror inte heller att mina kollegor märker av min rygg eller ser mig som Emma med Ryggen. Folk ser inte när jag ligger i vilorummet och jobbar och nu har jag hittat ett mötesrum med högt bord och höga stolar som jag ser till att boka in möten i. Så inte ens den situation behöver jag avvika särskilt mycket längre. Jag knaprar inte farligt mycket Tramadol heller. Från 0 – 3 per vecka kanske. Min kropp har vant sig lite vid att stå still länge vid datorn och vara igång många timmar. Det känns som att jag tränar upp mig på det, men självklart kan jag bli överbelastad. Särskilt torsdagar och fredagar kan kroppen strejka rejält.

I går var jag på vattengympa och det var ett himla bra pass. Antagligen eftersom jag hade varit hemma hela dagen och jobbat så att jag hade massa kraft kvar till träningen. I annat fall kan jag ofta ha rätt ont när jag kommer till träningen på kvällarna så att jag inte kan ta i så mycket. Sedan gjorde det också mycket att vi bara var 6 st. i poolen så det var gott om plats att röra sig på. Det är så störigt när man har kravlat sig iväg till ett pass och så finns det knappt något svängrum i vattnet.

I morgon har jag tänkt att träna på lunchen på jobbet. Det är så bra att få en längre paus med lite skonsam rörelse mitt på dagen. På torsdag ska jag ge pilatesen en chans till. Min vistelse på Rehabstället har verkligen gjort att jag har kommit igång med träningen. Hade jag inte kommit dit hade jag aldrig hittat rätt träning som funkar. Tack för det. Jag tror jag ska skriva ett litet brev till personalen någon dag. Alla behöver uppskattning.

Sov gott!

Kommentera

