Bestämma sig

I kväll bestämmer jag mig för att den kommande arbetsveckan ska bli bra. Jag ska ta en timmes lunch varje dag plus en paus på eftermiddagen, jag ska jobba hemma på torsdag och jag ska sluta lyssna på elakt ”självprat” i mitt huvud som stressar mig. Som säger åt mig att jag är trög, långsam och inte tillräckligt smart, effektiv och duktig. Att jag är dum i huvudet. Att alla andra är så mycket intelligentare än jag. Att jag måste ta hem jobbet på kvällen eftersom jag inte är tillräcklig som jag är på dagtid. Blä för allt sånt. Sådana här dumheter gör att jag glömmer att jag har mitt drömjobb och att jag istället för att känna glädje och tacksamhet känner stress och press. Halsbränna, hjärtklappning, magont. Det är så knäppt att man ibland motarbetar sig själv. Det borde räcka med att jag har en kropp som inte vill åt samma håll som jag. Jag borde kanske starta psykbloggen istället…

be66f33042c4f739f2650be0c7b0ef09

För att fokusera lite mer på ryggrehab så är ryggen betydligt bättre nu än i fredags. Det känns som att jag har gjort ”alla rätt” i helgen med gym, simning, vattengympa, promenader och mycket vila. Veckan som kommer planerar jag att styrketräna, testa pilates och vattengympa. Jag måste nog även bli lite bättre på att göra rena rehabövningar. Kanske borde jag lägga in ett pass per vecka med enbart dem.  Det får nog bli i morgon. Eller så nöjer jag mig med en promenad.

Sov gott!

Kommentera

