Lördag

Det har varit en påfrestande vecka, särskilt med resan fram och tillbaka till Sveriges framsida. Igår fredag var jag tvungen att jobba sent och efteråt åkte jag raka vägen hem och sov. Sov från åtta på kvällen till sju på morgonen.

I veckan har jag pratat lite med min chef om ryggen. Vi hade medarbetarsamtal och en del av samtalet handlade om hälsa. Så jag passade på och förklarade varför jag inte hänger med på AW:s etc. Dvs att det handlar om prioriteringar snarare än ointresse för kollegor. Jag fick även okej på att jobba hemifrån en dag per vecka. Så nu ska jag verkligen se till att försöka hålla en dag fri från möten. Dessutom måste jag bromsa mig och sköta mig bättre på jobbet. Igår hade jag bara 30 min rast/lunch på en hel dag. Självförvållat. Hur dum får man bli. Det är ingen som kommer tacka mig om jag kraschar direkt… Och så viktigt är inte mitt jobb att det inte kan ta lite längre tid. Jag jobbar ju inte med människor, folks hälsa, överlevnad etc. Ingen dör eller far illa. Men som i allt har jag prestationsångest, min värsta fiende och bästa drivkraft.

I dag har jag i alla fall tagit hand om mig och varit på gymmet och promenerat. Faktiskt så lättade svidandet i ryggen av promenaden, vilket är så glädjande. Det är så skönt när kroppen svarar bra på rörelse. Sedan åt jag lunch på stan och fikade med min sambo och det var trevligt.

Nu ska jag andas lite i min lilla meditationshörna och spana på molnen. Trevlig helg!

Kommentera

