Status

Jag mår ändå okej i dag. Visst mitt ben är sämre idag och jag har typ ingen känsel i större delen av foten, men det kanske ger sig snart. Jag tror det! Jag har legat mycket i vilorummet på kontoret idag.

I morgon ska jag göra flera utmanade saker för både kropp och psyke. Flyga ner till södra Sverige till ett av jobbets kontor (får dödsångest av att flyga), sitta (aj – värsta som finns) i möten hela dagen, prata inför stor skara okända människor och i allmänhet vara igång en hel dag och hålla andra människors takt. Inget vilorum, antagligen inga promenader. Jag kommer vara som ett vandrande apotek (smärtmediciner, ångestmedicin, betablockerare) men sådant är mitt liv tydligen. Det ska ändå bli roligt att ”åka på utflykt”. Hehe, ibland känner jag mig som ett barn utklätt till vuxen. 

Just nu är jag i valet och kvalet om jag ska börja på en mindfullness-kurs eller inte. Det vore roligt att lära sig mera, samtidigt som det krävs tid och ett visst mått disciplin. Frågan är om jag verkligen har det… Vi får se hur det blir med det men trots gårdagens magplask så har jag anmält mig till ett nytt yogapass. MEN den är inte på jobbet och den  heter Mindfullness yoga och är till för de som behöver ta det lite lugnare. Man håller positionerna längre och syftet med den är att reducera stress och smärta. 

Sov gott! 

Kommentera

