Att vistas bland normala

Från att vara odödlig igår till att vara helt tillplattad idag! I dag testade jag yogapasset på jobbets gym och helvete vad ont jag fick. Jag jämförde mig med andra och pressade på och gjorde mer än jag egentligen klarar av och borde ha gjort. Jag som häromdagen trodde att yoga funkade för mig fick mig en rejäl knäpp på nosen. Jag trodde mig typ ha hittat ”min sport”… Uppenbarligen fungerar inte vanlig yoga för mig bland vanliga människor. Det blev inte alls någon meditativ och skön stund utan bara ett uppvaknade över hur dålig min kropp är och hur begränsad jag är. Och ett studiebesök i den normala människans och hennes funktions värld. Dessutom grämer jag mig över att jag har retat upp kroppen som var i relativt fin form. Just nu känner jag mig orolig över att vakna upp i morgon och vara tvungen att genomgå någon form av bakslag ett par veckor. Eller ännu värre, en ännu längre ihållande försämring! 

Fast om man på något sätt ska se det positiva i detta så är det 1) bra att jag vågade testa, 2) nu vet jag vad som inte fungerar, 3) nu kommer jag inte få feeling och boka in mig på någon dyr yogakurs. Jag har lätt att få feeling och bli för hetsig med saker. 

Slut på klagosången! 

Kram 

2 reaktioner på ”Att vistas bland normala

  1. Nej vad synd att det blev så!Jag tycker ändå det är himla bra av dej att prova-nästa gång kanske det funkar bättre?Blev glad av förra inlägget där det verkade så bra-så nu håller jag tummarna att det inte blir någon långdragen smärtperiod av det här.
    Haha,förlår att jag skrattar-men jag är likadan-får lätt feeling och kastar mej in I något.Det är inte heeeeeelt ovanligt att det inte går som jag tänkt mej 🙂
    Kram på dej och hoppas hoppas det är bättre idag!

    Liked by 1 person

Kommentera

