Toppar & dalar

Det var ett tag sen. Livet fortsätter och jag tänkte summera lite vad som händer hos mig. Jag har mått både upp och ner.

Något som är roligt är att jag har skaffat mig en cykel och cyklar till och från jobbet. Det är ungefär 5 km dit och hittills har det gått bra. Jag är så tacksam. Mitt ischias-ben trilskas lite men det kompenseras med att det är roligt att cykla och jag är på jobbet på 20 minuter. Det känns i lårmusklerna och jag blir omkörd ganska ofta, men jag tränar väl upp mig tänker jag.


Denna vecka, måndag – torsdag,har jag varit Tramadol-fri. Veckan innan var dock ett mindre helvete. Långa dagar, korta raster och stress är som mat till mina smärtmonster. Dessutom kunde jag inte sova pga oro över hur jag ska klara av jobbet. Både ryggmässigt och prestationsångest-jag-duger-inte-mässigt.  Jag sov 2 timmar ena natten och max 4 timmar de andra nätterna. Kaos. När veckan var över kändes det som jag skulle ramla ihop och jag hade hjärtklappning och mådde illa. Så jag gick in för att reparera mig och gjorde en liten ”meditationshörna” på balkongen. Spikmatta, rökelse, brummande musik etc. Jag låg där flera timmar och vilade och youtubade även lite yoga-pass och försökte följa med så gott det gick.

Nu till något roligt igen. Jag har blivit hundvakt till en liten valp, vilket jag tror kommer förgylla tillvaron. Sedan funderar jag på att börja rida. Handikapprida alltså. Jag saknar djur så inni norden och min rörelserädsla börjar faktiskt minska. Kanske är detta bara funderingar/önskemål. I morgon kanske ridning känns helt otänkbart igen. Trots det har jag hittat ett stall och mailat med någon ansvarig och ska dit och se hur det går till. På lördagar har de fyra grupper, vilket är perfekt. Vardagar hade aldrig fungerat. Då är jag för slut och har för ont.


Sov gott!

Kommentera

