Yoga

Idag har jag varit super woman känns det som. En hel dags jobb, sedan till sjukgymnasten på andra sidan stan, sedan till gymmet och efter det en längre promenad. Detta toppades med matlagning (blev så illa tvungen då kocken är på AIK-match).  Det känns kul att det har varit fysiskt möjligt, men jag hör en av Rehabställets psykologers röst i mitt huvud som säger att jag inte ska ”köra på”. Så egentligen har jag inte varit super woman… Kanske bara gasen i botten-aktig. Jag hoppas att jag inte får sota för det i morgon morgon när Tramadolen har lämnat min kropp. Men, min glädje av att få ha en ”normal” dag är stor och värd mycket.

När jag kom till gymmet var det en kvart tills att ett yogapass skulle börja. Från ingenstans fick jag ett infall och bokade mig på det. Passet var superbra och jag kunde faktiskt göra de flesta övningarna. Det som var så bra var att jag fick andas, stretcha och öva rörlighet. Så skönt efter en dag framför datorn! Dessutom var det en avslappning på slutet som jag verkligen kände att jag behövde. Instruktören var jättebra och gav det lilla extra och det var mysigt med tända ljus och plingplong-musik. Jag tror att det är toppen att blanda gymträning med den här typen av träning som har ett helt annat fokus. 

  Sov gott! 

Kommentera

