Snart tillbaka till verkligheten

Alltså jisses vad slut i ryggen man blir av att ha kalas hemma hos sig! Min sambo har fyllt år och hans familj plus ett par släktingar har varit här ett par timmar. Allt fix innan och under tiden tog verkligen på krafterna. Efterstöket får däremot min kille ta för nu blir det vila. Jag ville dock verkligen sköta fixet under tiden släkten var här för att han skulle hinna umgås med dem istället för att springa runt med kaffekannan. Det var hur som helst jättetrevligt eftersom de är en så enkel släkt. Det är aldrig några konstigheter eller krångel eller någonting med dem. Så oprentantiösa. Jag älskar verkligen enkla människor. Ju äldre jag blir desto mindre krångel och sura miner pallar jag. 

Det känns nästan som att jag har glömt bort hur min kropp brukar kännas när jag har gjort någonting bara för att jag har varit i god ryggform i två veckor (pga semester). Nu fick jag en liten försmak på hur det kommer kännas i kroppen framöver… I morgon ska jag tillbaka till jobbet och det är verkligen två helt olika kroppar som jag har när jag jobbar och när jag är ledig. Det går inte ens att jämföra. Men, nu vill jag ju verkligen jobba heltid och får helt enkelt betala priset för det. Kanske måste jag prata med chefen i höst och förklara lite mer av läget, dvs ge henne mer förståelse för min smärtsituation. Jag tror inte ens hon har förstått att jag har en sådan. Det skulle kännas skönt att inte smyga hem datorn och jobba utan vara mer ärlig med varför jag gör det. 

I början av september har jag fått en läkartid för undersökning innan ev. nervrotsblockad. Jag har inte varit hos St Görans sedan min ryggoperation 2011 så det ska bli intressant att höra vad de säger nu. Jag hoppas dock mest på att de ska ge mig den där bedövningen så jag slipper nervsmärtan i benet. Vissa blir helt fria från den tack vare blockader. Visserligen bara tillfälligt men ändå. 

  Bilden har inget med inlägget att göra egentligen, men jag tyckte den var så bra 🙂

Ha en fin kväll!

Kommentera

