Framtidsplaner

Det har inte bloggats på ett tag här. Ändå ser ni ut att kika in här och det är  jättekul!

Nu har jag en vecka kvar på semestern. Ryggen har hållt sig hyfsad (förutom första dagarna) och det är jag glad för. På torsdag kommer jag hem igen och jag ser verkligen framemot sensommaren/hösten. Både jobbet och träningen. Jag har haft tid att tänka och reflektera, vilket har varit toppen. Jag mår så bra av att träna och promenera mycket, äta bra och mycket, undvika alkohol och bara träffa människor som jag tycker om och som verkligen tycker om mig. I höst ska jag försöka minska ner på den onödiga stressen i mitt liv. Jag ska försöka gå upp tidigare på morgonarna så att jag hinner äta frukost och lugnt ta mig till jobbet och komma dit i någorlunda god tid. Fy för att rusa upp, ”springa” till jobbet, få extra ont i benet av det, glufsa i sig någon fralla bredvid datorn och bara få en allmänt dålig start på dagen. En annan stress som jag också ska jobba med i höst är att inte trycka in massa saker att göra/måsten och inte planera saker för lång tid i förväg. För mig är det mycket bättre att bestämma eller ta åt mig åtaganden kort tid i förväg, för att kunna lyssna mer på kroppen och även mer på vad vill Emma idag? 

 

Jag har funderat ett tag nu och faktiskt bestämt mig för att köpa en cykel. Det tar ca 20 min att cykla till jobbet och det känns lite lagom. Hoppas att det skulle funka. Motionscykel funkar inte så bra för mig, men på en vanlig cykel på väg någonstans rullar man ju en del, står upp och cyklar etc. Man sitter inte och nöter på samma sätt som man gör på en motionscykel. Sedan är det ju 1000 ggr roligare att cykla ute. Tänker mig en sådan här ungefär. Det viktigaste för mig är den uppräta sittställningen.

Ha en fin kväll!

Lämna en kommentar