Livet

 

Det där är så sant. Man måste njuta av livet. Dagarna, veckorna, åren går snabbt. Nu vill jag verkligen börja njuta. Jag har länge varit så ”framåt-fokuserad” men det känns som att jag inte har något att vänta på längre. Det finns inget ”sen när jag har…” mera.

Under vintern och våren har jag inte velat göra något. Inte velat hitta på så mycket och inte träffa så mycket folk. Det har mest känt jobbigt att göra något ”kul”. När jag gick på rehabiliteringen var det det enda som jag ville göra och tänka på. Det var nog en bidragande faktor till att jag kände mig som en enda Rygg. Det känns som att den känslan har släppt något och jag börjar intressera mig mer för andra än mig själv igen, vill träffa olika människor och göra saker. Att göra saker och ha så lite smärta som möjligt är dock som två motpoler. Ligger jag i min säng, tränar och promenerar har jag rätt måttlig värk. Det är när jag börjar göra andra saker som smärtan stiger och stiger. Men jag tror faktiskt att jag är lite mindre rädd för smärtan idag än för ett år sedan. Jag kan nu för tiden i lite större utsträckning än tidigare lita på att den där värsta smärtan faktiskt kan lägga sig. Igår kväll var ryggen rätt dålig. Jag hade varit på stan och även hållt på och fixat med mina garderober och kläder. Ändå åkte jag in till stan på kvällen och träffade en kompis. Det är nog viktigt att göra saker som själen mår bra av även om kroppen slår bakut.

Kram E

Kommentera

