Omvårdnad

Sommarvärmen fortsätter. Det var en bra dag på jobbet och jag har ”vårdat” mitt ben lite extra. Jag tog en lång lunch och gick ner på gymmet och tränade och jag har haft min TENS-apparat med mig och legat lite i vilorummet med den. Sedan gick jag hem lite tidigare. Det har faktiskt känts lite, lite bättre idag än igår. Skönt! Nu ska jag vila lite och TENS:a för att sedan ta en liten promenad senare och känna hur det känns. Jag tycker faktiskt apparaten fungerar lite mot bensmärtan och framöver (när jag har byxor och inte kjol) ska jag ha den på även när jag står vid skrivbordet. Det var faktiskt en kollega som frågade om jag hade testat TENS och på så sätt kom jag på att jag ju faktiskt hade en som låg och dammade i byrålådan. Så nu är den avdammad. Hon sa att hon kunde förstå hur jobbigt det är att ha ont jämt eftersom hon hade haft konstant värk i ca 5 år. Som tur hade det gått över. Hon menade att tillslut hade hon kört sin TENS så mycket att kroppen hade glömt bort att den skulle skicka ut smärtsignaler. Fantastiskt 🙂

Det ska bli så härligt med helg. Hoppas värmen håller i sig!

Kommentera

