En kort lägesrapport

Vilken underbart varm dag det har varit idag. Mindre underbart är mitt ben som fortfarande är dåligt. Jag har legat ner och jobbat hela dagen i det lilla vilorummet på jobbet och jag hoppas att jag snart repar mig om jag inte belastar mig för hårt. Det blir bra att det blir helg snart. Helgen innehåller visserligen vissa prövningar, men jag ska försöka komma lindrigt undan och fokusera på att träna och vila.

I kväll var jag hos sjukgymnasten. Vi gick igenom de övningar jag redan har och så fick jag lite rörlighetsövningar. Han ville vänta med att ge mig lite tyngre övningar tills jag inte har såhär ont. Det var ändå toppen att få komma dit och få lite motivation och pepp till att fortsätta att traggla med träningen. Efteråt åkte jag och simmade eftersom jag verkligen älskar att vara i varmvattenpoolen. Det är så otroligt skönt. Dessutom har jag lovat mig själv att det inte får bli så att jag inte tränar när jag jobbar så jag ”måste” göra någon form av träning varje dag. Det känns dock inte som något måste vilket är skönt.

Nu ska jag använda min TENS-maskin och kolla på min favorit Fridolins Almedalstal 🙂

God natt!

Kommentera

