Nervsmärta och MR

Idag har mitt ben bråkat riktigt rejält.  Det domnar och ilar och större delen av vaden känns konstig, som om den sover och som att känseln är nedsatt. Klassisk nervpåverkan med andra ord. Det är ju samma smärta som jag alltid har men volymen på smärtan har skruvats upp ett par snäpp. Jag försöker ta det med ro och det känns som att jag faktiskt lyckas ganska så bra med det. Sitter den här ”extrasmärtan” kvar i morgon kommer jag nog jaga upp mig över det, om jag känner mig själv rätt.

För någon dag sedan fick jag brev från min VC att de hade skickat en remiss så att jag ska få göra en ny MR. Det behövdes tydligen för att ortopeden ska kunna avgöra om jag ska få en nervrotsblockad eller inte. I går fick jag hem kallelsen och jag ska på röntgen redan den 9 juli.Det ska bli spännande att se hur det ser ut i min rygg just nu och det vore toppen att bedöva nerven så att jag åtminstone inte känner hur den lever rövare. Då kanske jag skulle slippa äta värktabletter som barn äter smågodis på lördagar…

God  natt!

Kommentera

