Träning och jobb

Det bästa med min tid på Rehabstället är att jag kom igång med träningen efter ett längre uppehåll. Nu har jag tränat regelbundet ett par månader och träningen har blivit något som jag längtar efter och verkligen tycker om. Vattengympa och simning gillar jag allra mest eftersom det är så skönt och faktiskt verkar smärtlindrande ganska direkt för mig. Det kan jag till och med göra direkt efter jobbet och ha mindre ont när jag stIger upp ur vattnet. Minst rolig är stabilitetsträningen, men jag gör den ändå. Däremot måste jag göra den på gymmet för annars blir den inte av på samma sätt.

Det har gått helt okej att jobba i veckan. Jag varvar mellan att stå vid skrivbordet, sitta i en fotölj med mycket kuddar, ”ståsitta” på en sadelstol samt ligga och jobba i vilorummet. Den senare varianten gör jag lite diskret och är inget som jag deklarerar för någon på jobbet. I fredags fixade jag även med datorn/nätet så att jag vid tillfälle kan ta hem den och jobba. Jag hoppas att det kan bli snart. I torsdags stab-tränade jag på gymmet på jobbet och jag hoppas att det sker fler ggr. Det är tufft att jobba heltid men jag tar det som ett gott tecken att jag inte gråter av smärta och uppgivenhet på kvällarna. Jag behöver heller inte ligga och vila hela helgen och det måste innebära att jag något så när klarar av det. Däremot får jag prioritera vad jag gör på helgen och använda det goda förnuftet.

Vad drygt det är med Försäkringskassan. Jag har fortfarande inte fått sjukersättning sedan den 16/4 trots att alla läkarintyg har blivit inskickade. I fredags ringde jag dem för att fråga vad som händer och det var tydligen en sak som jag hade missat att göra. Eller snarare som min arbetsgivare hade missat att göra. Nu är det dock fixat så jag hoppas att det snart rasslar till lite.

Äntligen är sommaren här 🙂

Ha en fin kväll!

Kommentera

