Bra helg

Helgen har varit superskön och fylld med precis vad jag behöver. Träning, vila och trevligt kompishäng. Jag har tränat på gym, simmat, promenerat och vattengympat och jag är glad över att ha hunnit med det och fått till det. Jag måste verkligen se till att träna ordentligt på helgen nu när det är mindre enkelt att få till det på veckodagarna.

Jobbet på 75 % i veckan har gått relativt bra/okej. En dag hade jag så ont att jag hade svårt att koncentrera mig, men de andra dagarna har det varit okej. Det är roligt att vara där och jag har velat ha just ett sådant jobb på just det stället så länge nu att det känns ”värt” att uthärda smärta på något vis.  Till en viss gräns naturligtvis, men jag har bestämt mig för att få detta att fungera. Kanske kommer jag bli tvungen att ge mig, men inte i första taget. Jag har märkt att det är viktigt att jag äter och sover ordentligt för att inte bli för uppgiven och ledsen när smärtan ökar. Även att jag tar pauser, går ut och går på lunchen och en gång på eftermiddagen lindrar. Framöver har jag tänkt att testa att träna + vila på jobbgymmet på lunchen. Det blir ett naturligt sätt att komma undan att sitta och äta med kollegorna och sedan sitta och fika i någon mjuk soffa.  Blir jag sittandes på lunchen blir den ju ansträngande istället för avkopplande. Det är också viktigt att jag planerar dagarna ordentligt för att få dem att fungera. Exempelvis så att jag inte har bråttom till jobbet och måste skynda mig dit (=gå snabbt). Att gymträna efter jobbet fungerar dåligt p.g.a. av värken, men att träna i vatten fungerar bättre samt hemma på mattan efter att ha vilat ordentligt.

Ett gott tecken efter veckan är att jag inte har varit tvungen att ligga ner i helgen. Jag har kunnat göra saker, även om det har varit ryggvänliga saker. Nu ska jag titta på en film innan det blir tidigt sänggående. Hoppas ni som läser mår bra.

Ha en skön söndagkväll 🙂

Kommentera

