Naprapat

I dag var jag och träffade naprapaten och jag tror att jag har lika stor nytta av de råd hon ger mig som av den fysiska behandlingen. Vi pratade om sjukskrivning, jobb, prestation etc. och något som är bra med henne är att hon är tydlig med vad hon tycker. Hon övertygade mig bl.a. om att jag inte ska leta upp nya tabletter att börja äta för att snabbare kunna gå upp i arbetstid. Hon sa mycket som jag rent förståndsmässigt redan vet om, men som jag behöver höra igen både en och två gånger. Det hon sa kan sammanfattas med orden broms, lugn och lagom.

Sedan sa hon något intressant som jag själv aldrig har tänkt på. Hon trodde att det skulle passa mig att ha ett längre break (längre än en timmas lunch) från jobbet mitt på dagen och dela upp jobbdagen i två pass. Det är ju verkligen inte alla jobb eller familjesituationer som tillåter detta, men det kanske kan vara något för mig längre fram. Däremellan skulle jag kunna vila och även röra på mig och på så sätt klara av lite mer.

Något som är komiskt är att både massören jag går till och naprapaten har nämnt Let’s Dance-Alex, hans rygg och hans fantastiska tillfrisknande för mig nu. Och att det är hjäääääärnan och den mentaaaalaaa biiiiiten som är aaaa och oooooooo. Det komiska är att jag och tjejen bakom denna blogg och blogginlägg pratade om att det är så jobbigt när man får höra historier om hur fantastiskt bra det går för vissa och att ”allt går om man vill” i princip. Tänk positivt! Som om man själv inte skulle vilja bli bra… Vi slog vad om att vi skulle få en del sköna kommentarer efter att Alex var med på TV och snackade om sin rygg. Jag väntade mig bara inte att kommentarerna skulle komma från insatta människor utan mer från kanske oförstående bekanta. Ja ja, det ligger säkert något i det dem säger men sen så är vi människor olika, våra kroppar är olika, våra ryggar är olika, våra ryggskador är olika, vi får olika vård, vi svarar olika på olika vård etc. Hade jag kunnat göra en bakåtvolt hade jag gjort det nu på en gång. Bergis! Tillvidare får jag vara glad att jag har kunnat vattengympa idag.

Sov gott!

Kommentera

