Stabilt läge

Dagarna rullar på här och mitt mående, både kroppsligt och själsligt, är stabilt och bra. Ryggen håller sig bra (i mina mått mätt så klart) så länge jag inte överanstränger mig. Jag tragglar på med gymträning, rehabövningar och promenader. Jag kom överens med sjukgymnasten sist om att gå på vattengympa en gång i veckan så det ska jag försöka lägga till och försöka hålla. Kanske kan det vara bra att bestämma sig för en och samma dag varje vecka, men samtidigt gillar jag möjligheten till anpassning efter livet (det vanliga livet som helst inte ska glömmas bort…) och dagsform.

I morgon börjar en ny vecka och i dag har jag försökt planera lite inför den. Jag skriver in i kalendern när jag ska träna för att ge träningen lite ”företräde”. På onsdag ska jag till naprapaten och på fredag till läkaren. Om allt känns okej även denna vecka har jag tänkt gå upp i arbetstid och testa att jobba 75 %. Jag har som sagt också tänkt be läkaren att skriva ut Lyrica, så jag kan förbereda mig på en jobbig insättningsperiod framöver . Eventuellt ska jag be om att få mina levervärden kollade när jag ska börja ta en till tablett varje dag.

Bild-1

Jag är med i en grupp på Facebook för personer med rygg- och nackproblem och där fick jag ett bra tips som jag i min tur vill tipsa om här. Det är en app som heter Mammamage som innehåller träningsprogram för knipträning i olika nivåer. Superbra för att stegvis träna upp bäckenbotten och Transversus för ökad stabilitet in vid ryggraden. Happy training!

2 reaktioner på ”Stabilt läge

Kommentera

