Röda dagar

Hej!

En väldigt bra grej med våren är alla röda dagar, vilket innebär fler dagar till vila och träning. I dag har jag varit ute på en långpromenad och jag älskar varje steg jag tar. Det är en sådan frihet att jag kan bestämma hur länge jag vill gå eller vilken sväng jag vill ta, och inte hela tiden vara styrd och begränsad av nervsmärtan i benet som säger stopppppppp. Jag hoppas verkligen att jag får ha det så här ett bra tag och att det inte tas i från mig. Jag har haft en sådan här period ett par månader för två år sedan, men den fick tyvärr ett abrupt slut.

Träffen med den nya sjukgymnasten gick bra och jag fick ett program att göra varje dag tills nästa gång vi ses. Han var noggrann och engagerad och så pass erfaren att han lät bli att göra Lasguestest och sådana nervtensionstest som jag alltid annars blir utsatt för. Han visste med sig att personer som jag ofta kan få ont i dagar efter en sådan undersökning. Det gillar jag, att sjukgymnaster/vårdpersonal inte förminskar ens problem. Jag träffade en sjukgymnast i höstas som försökte motivera mig till att göra rörelser som gjorde ont med att ”du kan inte få så mycket mer ont än vad du redan har”. Jo, det finns faktiskt grader i helvetet även om du inte har befunnit dig där, kära sjukgymnast.

I dag har jag även lyckats städa upp här hemma och köpa nya blommor. Det är riktigt härligt att vara hemma och nu ska jag avnjuta en skön vila.

Kommentera

