Den samarbetsvilliga kroppen

Hej!

Jag är så glad. Jag klarade av gårdagen med provskrivning från klockan 10 till 14 och fest från klockan 19 till 01. Visst känner jag av att jag var i gång mycket igår, men det är inte den där helvetesvärken som skär igenom allt annat och som får en att ångra vad man har gjort. Det känns som att kroppen är ganska samarbetsvillig just nu. Jag kan dessutom promenera väldigt bra och går jag långsamt kan jag gå på promenad en timme. En hel timme! Det är knappt så att jag vågar säga det högt. Och jag tror jag har svaret på varför jag orkar med dagar som igår och längre promenader. Det är för att jag inte är helt utsliten redan innan, utan har lite extra utrymme att spela med. Om jag bara prioriterar och planerar rätt kan jag använda utrymmet för särskilda aktiviteter. I dag har jag bara vilat och promenerat och hållit mig hemma för att fylla upp mitt batteri inför ny arbetsvecka. Jag tror jag är på väg mot att uppnå en viss balans. Det är svårt och så lätt att råka utnyttja mer utrymme än vad jag egentligen har, men det känns som att jag lär mig och jag har även hjälp av omgivningen. Jag är tacksam för att jag har ett par människor som bromsar mig. Det betyder mycket för mig.

Jag var lite rädd att behöva snacka mycket rygg igår eller snarare för att få frågor om jobb. Och visst kom frågorna, men det gick bra eftersom det kändes som frågeställarna ställde dem med omtanke och inte med enbart nyfikenhet. Dessutom frågade ingen om jobb/sjukskrivning utan mest hur jag mår och hur det går för mig med ryggen. Jag fick bland annat en fråga om det inte är väldigt jobbigt psykiskt med ryggen – en personlig fråga som jag gärna svarar på eftersom jag uppskattar när folk förstår att det finns fler dimensioner av ryggproblem. Flera uttryckte också att de var glada för min skull att det verkar gå åt rätt håll.

God natt!

Kommentera

