Träning

Trots mitt förra pessimistiska inlägg har veckans träning gått bra. Jag har tränat på gymmet och även testat att simma en gång. Det har blivit en hel del promenader och de blir längre och längre.

Här är några av de övningar jag gör på gymmet:

  • Benspark i maskin
  • Rodd i maskin
  • Bröstpress i maskin
  • Tricepsdip i maskin
  • Knäböj med boll
  • Utfall
  • Latsdrag
  • Hantelpress liggandes på foam roller
  • Höftlyft
  • Ryggresningar
  • Benlyft (ett ben i taget) liggandes på foam roller
  • Benlyft (ett ben i taget) sittandes på en boll

Jag tränar med mycket lätta vikter. Den enda övning som jag har hantlar i händerna (får så ont av att lyfta) är hantelpressen och då använder jag vikter på 1 kg. Det är ungefär vad jag klarar av innan nervsmärtan ökar i benet. P.g.a. nervsmärtan kan jag inte värma upp på Crosstrainer eller cykel, men det fungerar ändå bra utan. Jag tränar ju inte så hårt. Mitt fokus ligger inte på att ta så tunga vikter som möjligt när jag tränar i maskinerna, utan på att hålla knipet och utföra övningarna så korrekt som möjligt.

Det här gympasset har långsamt växt fram under tiden jag gick på rehaben. Under veckorna i början gick min träning endast ut på att hitta bäckenbottenknipet och hålla det för att bli uthållig. De första övningarna som jag fick var t.ex. att ligga på rygg på golvet med böjda knän och knipa tio sekunder, stå på alla fyra och knipa tio sekunder, stå upp och knipa tio sekunder, stå upp och göra tyngdöverföringar och samtidigt knipa etc.

bild 1

En fin magnolia som jag gick förbi idag.

God natt!

2 reaktioner på ”Träning

  1. Det liknar mitt pass på gymmet 🙂 Jag kan inte heller varken cykla eller köra på crosstrainer, får ont direkt 😦 Skippar du uppvärmningen helt? Tänkte testa att gå lite på löpbandet nästa gång. Kram!

    Liked by 1 person

    1. Hej Sara!😊 Tack för din kommentar! Vad drygt att du får ont av det du med. Ja jag brukar skippa uppvärmning helt och hållet. Ibland har jag promenerat lite innan jag kliver in på gymmet. Lycka till med din fortsatta träning! Ge inte upp!

      Gilla

Kommentera

