Bra nog

Jag är aldrig tillräckligt duktig enligt mig själv. Det gäller egentligen på alla plan men just nu tänker jag på träning. Det är inte många gånger som jag kan gå från gymmet och känna mig nöjd med min insats. Nej, jag kunde alltid gjort fler övningar och/eller varit lite mer noggrann. Jag är inte ens alltid nöjd över att jag har tränat, för jag kunde ju faktiskt ha promenerat också! Så tänker jag, även fast kroppen värker. För att nöjdhetskänslan skulle infinna sig skulle jag behöva träna och promenera varje dag (om det nu skulle räcka…). Det har jag varken kraft till eller tid till. Jag måste hushålla som bara den med min kraft (smärtmässigt) för att få den att räcka till. Hur gör man för att bli nöjd med sina prestationer? För jag förstår att det är nyckeln och inte att försöka förbättra sig hela tiden.

I går var jag missnöjd med att jag bara promenerade. I dag är jag missnöjd över att jag inte kunde träna som jag ville p.g.a. jag hade extra ont efter jobbet. De promenader jag har tagit i dag var för korta. Det känns svårt att låtsas vara nöjd inför sig själv men jag försöker. Jag försöker säga det högt men jag vet inte om det hjälper.

Jag skulle vara så tacksam om någon har ett tips! Detta måste väl vara ett universalt problem som folk kan känna igen sig i även om det inte handlar om träning.

Ha en bra dag, trots mitt gnäll!

En reaktion på ”Bra nog

Kommentera

