Läkarbesök/anställningsintervju

Hej!

Idag har jag varit på jobbet och på Vårdcentralen och fått hjälp med upptrappning av arbetstid. Läkaren sjukskrev mig i fyra veckor på halvtid och lite innan sjukskrivningen går ut ska vi träffas igen. Det var skönt att träffa en läkare som verkade vara effektiv och engagerad. Det var också bra att få träffa en läkare som inte är en svensk äldre man, vilka jag tycker är allt för överrepresenterade bland läkarkåren. Jag kan tycka att de ofta är lite väl mossiga och har en oskön veta bäst-attityd. Det enda jag stör mig på med dagens läkarbesök är min egen hurtiga attityd. Eftersom jag inte vill att läkaren som jag träffar ska tro att jag är en sådan där gnällig smärtdrabbad patient som aldrig vill bli frisk (De finns inte. Tänk att till och med jag går omkring med dessa totalt vidriga fördomar) kör jag på med mitt allra trevligaste, gladaste och mest resonliga jag. Nästan som på en anställningsintervju. Så jävla korkat, jag vet. Kanske borde jag filma mig själv när jag gråter hemma på kammaren över mina funktionshinder och ta med filmen till läkaren.

Just nu har jag min mamma på besök. Jag får mycket hjälp med allt möjligt. Tvätt, handling, plantera blommor, städa tvättstugan etc. Så lyxigt, eftersom hon gör det utan minsta tillstymmelse till missnöje. Jag är förvånad över vilken ork hon har. Trots att hon är 44 år äldre än mig så är hon grymt mycket starkare och uthålligare.

Jo, en sak till! Jag har börjat repa mig från mitt bakslag. Tänk att jag kan repa mig så fort nu. Jag är så glad och tacksam för det. Visst, jag är inte som innan den där konserten för två veckor sedan men nästan. Så man kan säga att jag repade mig på lite mer än 2 veckor. Det är jag s u p e r g l a d för. Tack. Amen.

Trevlig helg!

2 reaktioner på ”Läkarbesök/anställningsintervju

  1. Hej Emma! Din blogg är sååå bra! Tack för att du delar med dig. Blir så glad att läsa att du repar dig snabbare efter senaste bakslaget, det borde vara för att allt du jobbat med på rehabstället är rätt metod?! Bra kämpat Emma. Känner tyvärr igen mig i det där klämkäcka man lägger på när man vill ibland, man vill ju inte vara gnällig och bitter… Men du har helt rätt, värdelöst att vara så, speciellt hos läkaren. Kramis!

    Liked by 1 person

    1. Hej Karolina! 🙂 Åh tack för din kommentar, peppet och det fina berömmet! Blir såklart jätteglad 🙂 Ja! Så kanske det är, att det visar att jag är på rätt spår! Tänka sig att man kanske har hittat något som funkar.

      Mm klämkäckt är ordet. Skönt att höra att man inte är ensam om det. Hoppas du mår bra!

      Ha en riktigt fin söndag! Kram!

      Gilla

Kommentera

