Rehabavslut

Hej! 

Tre månader har gått! Rehaben på Rehabstället är avslutad, men fortsätter på egen hand såklart och kommer göra på obestämd framtid. Jag kommer träna kvar på gymmet som tillhör Rehabstället i 3 månader och även träna på mitt gamla rehabgym för att kunna gå på vattengympa. Jag kommer också använda mig av jobbets gym för att slippa extra resor och underlätta de dagar jag jobbar. Nu är jag lite utsläppt på grönbete och det blir upp till mig och Vårdcentralen att hitta en bra upptrappning av arbete. Om ett tag får jag läkarens, psykologens och sjukgymnastens (teamet på Rehabstället) rekommendationer hem på posten så då kan jag läsa lite mer om vad jag bör göra och förhålla mig till. Bland annat har psykologen rekommenderat mig fortsatt KBT-behandling för andra problem än smärtan. Hennes tanke är att det är bra att ”rensa bort” andra problem för att bara ha ryggen som bekymmer. 

Utöver detta kommer jag också gå ett par ggr till en naprapat som tidigare har jobbat länge på Rehabstället men efter det startat en egen klinik. Jag har varit där 2 ggr hittills och är supernöjd. 

Nu har jag tagit en veckas semester från jobbet (och även Försäkringskassan). Om ett litet tag ska jag upp ur badet och köra mitt lilla gympass. 

  

Ha en fin dag! 

Kommentera

