Resa med en kass rygg

Hej!

Dessa lediga dagar har jag tagit mig iväg på en resa till Frankrike. Det är inte helt enkelt att klara av att resa med en kass rygg. Men, det får gå då jag har en sambo som drar i mig. Jag skulle aldrig ge mig iväg av egen maskin, men väl borta har jag roligt trots att jag måste anpassa mig en del efter ryggen. Jag får exempelvis stå upp på planet och det går särskilt bra om man har platsen ytterst mot gången. Då kan man till och med stå upp på sin plats (om man är kort) och inte vara i vägen för flygvärdinnorna. Att folk glor lite har jag slutat bry mig om! Här nere blir det en hel del vilande, på bänkar, strand, hotellsäng etc. I kväll letande vi upp ett ståbord att äta middag vid. Jag är fortfarande extra kass efter konserten och flygresan var ju också en påfrestning. Det går ändå bra och jag har det bra.

Däremot kommer jag inte ge mig på en Thailandsresa igen som för ett par år sedan. När det var dags att åka hem igen hade jag förlorat gångförmågan. Det blir så när jag får akuta diskbråck. Min kille fick bära mig ombord mig på planet och övertyga flygpersonalen att jag skulle få följa med och att de inte skulle behöva nödlanda. I mellanlandningen blev det rullstol för att hinna med nästa plan, för att sedan bli hämtad med ambulans på Arlanda. Därefter följde två sängbundna månader. Onödigt! Att hitta balansen alltså. Inte ligga hemma o vila hela tiden och inte heller ta sig vatten över huvudet så att man blir skitdålig.

 

 Sov gott!

Kommentera

