Satansvärken

När ryggen är åt skogen känner jag alltid ett större behov av att skriva. Antingen här eller på en Facebookgrupp för folk med dåliga ryggar. Det måste liksom ut. Så vad har hänt nu? Jo jag har så klart överansträngt mig. I fredags var jag först hos naprapat (plus t-baneresa), sen på gymmet (plus t-baneresa) för att sedan göra i ordning mig och gå på konsert. Ja ni hör ju. På konserten råkade jag dessutom (Gud förbjude liksom) ryckas med lite till musiken och diggade tydligen med för kraftigt. Tänkte dock på knipet – guldstjärna till mig själv. Oavsett knip har jag varit ledbruten och insmord i Tigerbalsam i 2 dagar nu. I eftermiddag tog jag trots det tuben till en kompis. När jag hade sagt att jag skulle komma över till henne fick jag ångest och tänkte att nu skulle jag väl bli rullstolsbunden (Katastroftankar!) men väl där kändes det faktiskt lite lättare. Bara att få lyssna på min kompis prat om körskola och inredning och se hennes glada ansikte gjorde att satansvärken tonade iväg lite. Jag låg på hennes golv medan hon lagade mat och sedan fick jag ligga i soffan och äta. Det var bara när jag fick för mig att hjälpa henne installera nytt bredband som jag kände att jag var på fel spår. Det där med att stå upp koncentrerat och läsa någon bruksanvisning för att sedan böja sig etc. är ingen höjdare.

Till råga på allt står jag inför en mycket utmanade vecka aktivitetsmässigt. Det stör mig att jag visste att denna vecka skulle bli tuff och ändå går jag och sabbar ryggen precis innan. Detta ältar jag just nu och känner mig liksom sjukt skyldig och dum. Det är egentligen så onödigt så nu ska jag göra det jag kan göra för att förbättra situationen och det är att försöka planera veckan så att den blir så mild som möjligt.

Hej så länge!

2 reaktioner på ”Satansvärken

  1. Hej, började precis läsa här. Usch jag lider med dig… Har problem med mitt bäcken o min ländrygg. Mina bäckenleder låser sig relativt ofta men mkt mindre sedan mitt besök hos en osteopat i januari. Har du prövat osteopat ngn gång? Annars kan jag rekommendera min som jag går till… Har mkt mindre ont i bäckenet efter besök hos henne… MVH Majsan

    Gilla

    1. Hej Majsan! Tack snälla för din kommentar och varmt välkommen hit! Tack även för tipset! Just Osteopat har jag inte testat. Kanske vore något! Tar gärna emot rekommendationen! Glad att det har hjälpt dig! Hoppas din bäcken och rygg blir ännu bättre! Mvh emma

      Gilla

Kommentera

