Framtidstro och påskhelg

Hej!

Nu har jag bara två veckor kvar på rehaben och jag börjar känna mig väldigt redo för verkligheten. Vissa dagar känns det som att jag har gjort stora framsteg under de här veckorna och lärt mig massor av nytt, medan andra dagar känns det inte som det har hänt så värst mycket och att jag har glömt allting. Märkligt va? Däremot kan jag med säkerhet säga att jag har återfått hoppet om ett värdigt liv och om att jag tror på att jag kommer kunna fungera i vardagen. Det känns så himla bra! Det beror nog på att jag har släppt taget om ”jobba heltids-drömmen” och att vara någon högpresterande på jobbet. När jag pluggade var det mycket hets och snack om internship på viktiga reklambyråer och traineetjänster på stora företag och självklart ville alla vill bli managementkonsulter (där 40 h/arbetsvecka inte existerar). Det är lätt att ryckas med om man är en rätt flexibel person som jag är. Jag har liksom tänkt att just ”min” skola inte hade sådan där hets och press över sig, men när jag tänker efter så var det ändå så. Visst kommer jag kunna göra bra i från mig, men att satsa på någon ”karriär” får läggas lite på hyllan. Mitt mål är att hitta ett roligt jobb där jag kan utvecklas, lära mig nytt och få använda min potential på deltid. Man har bara ett liv och när jag tänker efter vill jag inte skänka bort det till något företag. Oavsett frisk eller sjuk rygg!

77d8aed7af98499ff392ab85de418da5

I dag har jag varit på gymmet och jag promenerade lite innan och efteråt. Nästa vecka har jag bara en enda grej på Rehabstället, en träff med sjukgymnasten, vilket känns jätteskönt. Jag har tänkt testa något pass som finns på mitt vanliga gym. Eventuellt blir det Ryggjympa eller Medicinsk Yoga Rygg (som de så fint heter) som hålls av en sjukgymnast.

Nu ska jag rota efter påskäggen längst in i förrådet….

Ha en fin Påskhelg!

Kommentera

