Avslappningskurs

Hej!

Igår tog avslappningskursen på Rehabstället slut. Vi har gått sju gånger en gång i veckan och fått med oss olika typer av avslappningsövningar att träna på som hemuppgift tills nästa gång vi ses. Jag har inte varit så superduktig då jag inte riktigt har hängt med i upplägget, men å andra sidan har inte min avsikt varit att vara särskilt superduktig. Däremot tar jag med mig ett ökat intresse för avslappning, andningsövningar, kroppskännedom och mindfullness. Jag försöker att göra en mindfullnessövning, meditationsövning eller avslappningsövning per dag och använder mig av appen som jag skrev om i förra inlägget. Nu har jag även köpt ytterligare en app i serien, Mindfullness 2.

mindfulness-appen-2

Den har lite andra övningar, som är lite flummigare och härligare. Exempelvis ”Bergsmeditation” där man visualiserar sig själv som en stort, stadigt berg som står oberörd oavsett stormar, snöblåst och regn (som symboliserar ens tankar, känslor och yttre påfrestande händelser i ens liv).

Nu ska jag snart iväg på Smärthanteringskurs och efter det en föreläsning om stress och smärta och kopplingen dem emellan.

Ha en fin dag!

Kommentera

