Sol över Stockholm

Hej!

Solen skiner över Stockholm idag och på schemat står promenad och massage och eventuellt fika med en kompis. Jag känner mig lite bättre i ryggen/benet faktiskt och det tror jag beror på ökad dos Saroten mot nervsmärtan, kanske träningen (hoppas) och inte minst minskad belastning. Jag jobbar tio timmar istället för 40 timmar i veckan som jag gjorde månaden innan jag började på rehaben. Takten eller mängden att göra på rehaben har dessutom minskat. Kurser börjar så småningom ta slut och mängden föreläsningar lika så. Nu börjar tiden då man ska klara av att tillämpa det vi har lärt oss på egen hand. Det ska bli spännande att se hur min smärtnivå börjar bete sig när jag ska gå upp i arbetstid. Spännande säger jag eftersom jag har förhoppning om att det inte ska vara lika fruktansvärt skitjobbigt som det var innan jag började på rehaben. Jag kommer inte tycka det är alls lika spännande om det visar sig att smärtan är oförändrad när belastningen ökar. Så är det ju ofta med SRS, sjukdomen/skadan som jag har; ju mindre belastning desto mindre ont. Jag hoppas verkligen att jag kommer klara av att jobba och att samtidigt kunna träna, laga mat och sköta om hemmet och mig själv.

Vill även tipsa om Mindfullness-appen som finns på App Store. Man hittar den om man söker på ”Mindfullness”. Jag försöker göra åtminstone en övning per dag och jag tycker det är skönt. Det är skönt att rensa huvudet på tankar. Inte för att det minskar smärtan, men däremot tycker jag att den kan lugna ner oron som kommer som en följd av smärtan. Om framtiden, jobb etc.

The_Mindfulnes_App

Ha en skön dag i solen!

Kommentera

