Fredagar

Fredag igen. Folk går omkring och laddar inför helgen med blåa plastpåsar i händerna som det klirrar om. Inte jag och jag hatar fredagar. Det är alltid samma visa för mig. Allting brister på fredagar och så även denna. Leendet och orken är bortspolat och fram tränger tårarna, besvikelsen, känslan av att inte räcka till och så den där alldeles särskilt aggressiva ”slutet av dagen + slutet på veckan-smärtan.” Mest av allt just nu avskyr jag bensmärtan. Den ilar och svider och det liksom går elstötar genom hela benet och foten.

Äntligen är jag hemma i min säng. Jag hade bokat upp mig med vänner en ganska stor del av helgen men nu blir det ändrade planer. Det har känts som att man ska göra det enligt terapeuterna på Smärthanteringskursen. Och visst är det roligt och kanske välgörande, men det känns inte så för mig. Det jag vill göra är att vara med mig själv, ta saker i min takt, få återhämta mig och bli människa igen. Det är redan så mycket brus på vardagarna att jag inte orkar mera. Och ändå har jag skalat bort en del jobb nu det senaste. Självklart hade jag velat. Jag hade så gärna velat gå till en vän, äta middag och sitta i hennes soffa. Men jag vill inte det om jag inte kan få må skapligt samtidigt.

Om du tycker inlägget är lite tungt (högst förståeligt) kan jag tipsa om att undvika mina fredagsinlägg 🙂 I morgon är jag en annan människa. En lite mer hel och inte lika uppgiven varelse. Inte en sådan som gråter hela tunnelbaneresan hem.

Kram!

2 reaktioner på ”Fredagar

  1. Å jag förstår dig så väl. Jag har också haft en sån väldigt tung dag, eller dagar nu. Jag satt och grät och skrattade om vartannat hos psykologen idag. Kände mig inte riktigt klok. Ta det nu lugnt i helgen min vän och ta hand om dig! Gör BARA sånt som du mår bra av de kommande dagarna. Kram!

    Gilla

    1. Gulliga du! Tack!!
      Åh du också 😦 Hoppas du också får en riktigt bra och energipåfyllande helg.

      Det är världens bästa tips; att BARA göra sånt man mår bra av. Ska följa det och prova idag. Håller tummarna för att du gör detsamma!

      Stor kram

      Gilla

Kommentera

