Människa igen

Nu är jag människa igen! Veckan var alldeles för krävande med Rehabprogrammet och jobb och fredagskväll brast det lite för mig. Eller det gjorde det redan torsdag kväll men inte förrän fredag hade jag plats för ett break-down. Nu har jag bestämt mig för att gå ner i tid på jobbet och sluta pressa på. Underbart när besluten faller på plats. Sedan i fredags har jag inte gjort många knopp utan verkligen vilat upp mig. Det känns så skönt att orken, hoppet och levnadsglädjen har kommit tillbaka.

Att jag dessutom på lördagen fick en underbar upppiggande bukett blommor och choklad av mina vänner gjorde att jag verkligen kände stöd utifrån. Jag blev så glad. Ofta känner jag mig rätt missförstådd av omgivningen, även om det kanske mest är något bildjag tillskriver folk omkring mig när jag är besviken över min rygg. Även min sambo har försökt pigga upp mig och lyckats.

Nu har jag tänkt läsa igenom lite papper jag har fått på Rehabstället och klura lite på mina värden/värderingar som jag skrev om i förra inlägget. Är det något som jag sällan gör men älskar så är att göra plats för lite reflektion.

Ha det så bra!

Kommentera

