Avskärmning pågår

Det känns som att det har hänt mycket på två dagar, i varje fall inom mig. Jag märker att jag har blivit trött mentalt och har inte samma utrymme för andra människor som jag brukar ha. Det känns som att jag har god lust att skärma av mig och få gå upp i mitt. Det är verkligen fullt upp med olika möten, kurser, föreläsningar och gruppaktiviteter och däremellan ska egen träning, hemuppgifter och inte minst resor till rehabstället in. Jag lägger stor energi på detta och verkligen satsar, vilket gör att omgivningens kommentarer som ”Åh vad skönt att bara jobba halvtid” och ”Är du ledig idag? Vad skönt” irriterar mig. Det finns inget med mitt ryggont som är skönt. Jo, det är visserligen skönt att äntligen få professionell hjälp men det sköna slutar där. Och jag är inte ledig. Framför allt är jag aldrig ledig från mina besvär.

Dagarna har naturligtvis bjudit på mycket bra saker också. Personalen på rehabstället är så kompetenta och de har verkligen mitt fulla förtroende. Jag känner mig verkligen imponerad över deras tålamod och engagemang och över hur bra de är på att förklara och förmedla kunskap.  Jag hoppas verkligen att de känner att de får något tillbaka från oss (om inte annat en fet lön).

Idag deltog jag på det sista tillfället av stabiliseringsträningen i grupp och nu har jag fått med mig en hel buffé av knipövningar. Jag har även varit på gymmet och gjort dessa övningar samt inhandlat mig en pilatesboll.

190596722_397e47ce-f348-4082-ac16-9f5a43fe928e

Kommentera

