Jobb och knip

Hej!

Jag gick på jobbfesten igår, men det kändes inte riktigt värt det. Jag känner av nervsmärtan i benet extra mycket idag. Det blev ju en del sittande trots att jag stod och även låg ner lite. Sedan kändes det faktiskt lite jobbigt att det var en nedläggningsfest + fest för att fira som alla som har fått nya jobb. Självklart är jag glad för alla som lyckats få nya jobb, men jag kan inte hjälpa att jag känner stressen över att jag är en av de som inte har det. Mitt jobb-självförtroende är inte alls bra, då jag inte känner mig så anställningsbar p.g.a. ryggen. På nytt jobb kan man ju knappast ligga under skrivbordet…

Hur som helst ska jag göra mitt träningsprogram nu med 7 st olika övningar. Alla går ut på att spänna bäckenbotten för att träna Transversus abdominis. Transversus är tydligen den magmuskel som till störst del stabiliserar ryggraden. Ironiskt nog blir denna muskel frånkopplad när man får långvariga ryggproblem. Så nu ska jag väcka den till liv 🙂  Det blir även en promenad under dagen.

Kommentera

