Vilodag

Hej igen!

Det blir ingen träning med sjukgymnast idag. Jag blev tvungen att avboka den precis. En sån här dag fungerar det inte att ta sig dit, så jag fick ta mitt förnuft till fånga och stannar i sängen. Jag pressade på med två dagars jobb måndag och tisdag och sedan en ganska lång dag på rehabstället igår. Jag hade absolut klarat av gårdagen om det inte hade varit för att jag redan hade kört lite för hårt dagarna innan och tryckt i mig värktabletter istället för att lyssna på kroppen signaler. Jag och läkaren pratade faktiskt om det igår, att smärtan faktiskt har ett informationsvärde som ibland är dumt att trycka bort. Men naturligtvis ska man inte plåga sig med smärta i onödan. Det är en lite balansgång.

Nu är huvudsaken att jag LÄR mig något av detta och att jag fram tills nästa träff med sjukgymnast gör mina övningar som jag fick på stabilitets-gruppträningen igår.  För en halvtimma sedan kände jag mig jätteledsen över att jag fick bli hemma idag, men nu känns det helt okej. Nu har jag i alla fall lyssnat på kroppen och även om det är lite sent är det bättre att jag gör det nu än att köra på ytterligare ett par snäpp. Som alla hårt tränande atleter behöver jag en vilodag!

Nu till morgondagens dilemma. I vår ska avdelningen jag jobbar på läggas ner och i morgon ska vi ha en middag/fest föra att fira av alla de som nu redan har fått nya jobb. De som ordnar tillställningen hade först tanken att man skulle gå ut och äta, men så skrev de ett fint inbjudningsmail till alla o skrev b.la. att de ville undvika att:

  • Tala i stillsam ton och sköta sig
  • Få hål i plånboken
  • Sitta ner

Så de ordnande så att festen kunde vara på den ena tjejens pappas kontor. Jag blev helt rörd när jag förstod att de tog hänsyn till mig ang. att sitta ner. De visste att skulle det bli middag ute skulle jag ha svårt att vara med någon längre stund i varje fall. Hur snällt var inte det? Särskilt när vi är ca 20 personer. På pappans kontor finns säng, soffa och golv att ligga på när behov uppstår 🙂

Och problemet då? Jo, just nu känns det som att jag skulle behöva vara hemma och vila i morgon kväll… Det känns jättetarvligt att inte dyka upp när de har tagit hänsyn till mig osv. Men men, det är inte mycket jag kan göra om jag mår såhär i morgon med.

Oavsett hur det blir ska jag vara extra snäll mot mig själv idag. Jag ska:

  • Vila
  • Äta frukost
  • Göra mina övningarhämta
  • Eventuellt nätshoppa lite (Ska leta efter en bikini till vattengympan, mjukiströja och ett par träningsskor till våren)
  • Göra en uppiggande musiklista
  • Greja med min kalender och skriva in mina nya tider på rehaben

Ha en riktigt fin dag!

En reaktion på ”Vilodag

  1. Stackars Emma! Bra att du lyssnar på kroppen. Det är det enda rätta. Jag kan upplysa dig om att det var rätt mycket rörelser i vattengympan så en stabil bikini är att rekommendera 🙂 kram!

    Gilla

Kommentera

