En ergonomisk åktur till massören

Hej!

Det blev ju en bra dag ändå. Jag hade bokat massage idag kl 13 och jag tänkte först avboka även den, men så tänkte jag att jag måste ju ändå ta en liten promenad så till tunnelbanan passade bra. Massagestället ligger bara fyra stationer bort, så det var okej. Jag åkte ergonomiskt, enligt instruktionerna från ergonomiföreläsningen igår. Stående, på sidan längst med färdriktningen och med nosen upp (inte ner i luren eller i en tidning).

Massagen var fantastiskt som vanligt med fokus på nacke, bröstrygg och längs med nervsmärtan i benet. Ländryggen brukar jag inte vilja ha så mycket tryck på… för den är jag lite ängslig om. Annars gillar jag ordentlig och hård massage så att man svettas lite.

bild                              bild 1

Jag plockade även med två semlor på vägen hem. 7elevens minisemlor – att rekommendera! Det var dagens händelser.

bild 2

Så nu ska jag hand om min Hortensia som står och lapar lite ur ett fat, göra knipövningar och fortsätta vila. Ingen kan kalla mig omogen i varje fall! 😉

En reaktion på ”En ergonomisk åktur till massören

Kommentera

